fredag, mars 11, 2011

Rum&Trädgård

Rum & Trädgård på Kistamässan har varat i två dagar, helt fantastiska dagar för oss. Vi har fått en underbar på respons på vår monter Från Jord till Bord - en grön odyssé. Superlativen haglar och många besökare uppskattar den som bästa monter och en riktig inspirationsinjektion inför säsongen.


Vi har dukat ett bord med underbara linnelöpare i limefärg ifrån Växbolin. Vacker keramik ifrån Mikaela Willers. Grönsaker i olika former på keramikfat ifrån Mikaela Willers och en uppsättning blommor; limmade salix- Katja Grön och pors runt en glasvas, med franska tulpaner - Renawd Unique, vaxblomma i rosaviolett och Ammi majus- slöjsilja. Svenskt kristallglas med tänkvärda citat instuckna i - något som får oss att reflektera och prata om runt middagsbordet. Mycket att titta på och allt i enlighet med en grön livsstil.

ABC-nytt gör reportage ifrån vår monter och jag blev intervjuad! Om ni vill se inslaget så gå in på SVT-play här http://svt.se/2.33538/1.2354548/city_pa_90


Detta hörn har blivit en favorit! En avskiljare men ändå luftig, något att placera de goda matfaten på, kan även användas som planteringsbord, ja det är väl som vanligt bara fantasin som stoppar en.

Snöklockor inramar drivbänken. Kan bli en renässans för dessa ljuvliga vårlökar, något för er som vill ha något annat än snödroppar och scillor.

4 kommentarer:

  1. Jag stod rygg i rygg med er på mässan. Jag jobbade i Gardecos mongter. Vill bara berömma er för er fantastiskt fina visningsmonter, den var bäst på mässan!
    Jag lägger till er på mina favoriter på min trädgårdsblogg.

    Cilla-Bohemian Vintage

    SvaraRadera
  2. Hej!
    "Bäst på mässan" var ni för mig och många andra, tack för fin inspirationsmonter!
    Jag har bloggat om er idag:-)

    http://www.stocksundgarden.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. även jag tycker att ni var bara bäst, länge blev jag där och njöt njöt med både ögon och kamera! Älskar när man lägger ner sin själ i detaljerna! Har helt missat att besöka er i Trollbäcken, men i sommar blir det säkert av! Hur ska jag kunna låta bli.)

    SvaraRadera
  4. Ni hade den finaste/trevligaste montern på mässan.
    Har inte besökt er tidigare men nu tror jag att jag hittar dit.
    Mariana

    SvaraRadera